Çağrı Merkezinizi Buluta Geçirmeden Önce Bilmeniz Gereken 5 Bilgi

Herkes buluta geçmenin yararlarını duydu.
Size tasarruf yaptıracak, uygulaması kolay, tamamen ölçeklenebilir.
Bunlar gibi sayısız yararına rağmen, birçok işletme çağrı merkezlerini bulut sistemine geçirmede hala çekincelere sahip.
Sizi çok iyi anlıyoruz. Bu büyük bir karar.
İletişim merkezinizi buluta taşımadan önce, her şeyi göz önünde bulundurmak önemlidir.

 Aşağıda, çağrı merkezinizi buluta taşımadan önce, işletmenizin ihtiyaçları doğrultusunda doğru tercihleri yapabilmeniz için bilmeniz gereken 5 bilgiyi tartıştık.

İnternet ve bant genişliği ihtiyaçlarım nelerdir?

Çağrı merkezinizi buluta taşımayı düşündüğünüzde, farkında olmanız gereken en önemli şey artık bütün sisteminizin internet üzerinde olacağıdır. Bunun anlamı Internet ve bant genişliği kullanımınız artabilir. Bunu söyleyerek; servis sağlayıcınızla, kapasite ve ihtiyaç duyacağınız hızı  konuşmalısınız.

Sağlayıcınızın size en doğru kararı vermenizde yardımcı olması için, çağrı merkezinin en yoğun zamanlarında peş peşe kaç arama olduğunu bilmelisiniz. Tam kalite ses (G711 Codec) veya sıkıştırılmış ses (G729 Codec mi kullanacağınızı planlamanız yardımcı olacaktır. Bu bilgi, sağlayıcınızın, çağrı merkezi operasyonlarınızı desteklemek için ne kadar bant genişliğine ihtiyacınız olduğunu hesaplaması için gerekli bilgiyi sağlayacaktır.

Verilerim ne kadar güvende?

İşletme sahiplerinin çağrı merkezlerini buluta taşımaktaki en önemli kaygılarından biri güvenliktir. Aslında, güvenlik sorusu, bulut-tabanlı çağrı merkezi yazılımlarındaki efsanelere dayanarak, neredeyse her zaman sorulmaktadır.

Veri güvenliği geçerli bir endişe olsa da bu varsayımın neredeyse her zaman efsane olarak düşünülmesi için iyi bir neden vardır. Bir çok  sanal santral sağlayıcısı verilerinizin korunur olması için önlemleri ve en iyi uygulamaları vardır. Ek olarak, bu sağlayıcıların tek amacı sizin veri ve ağınızın güvende ve güvenlikli kalmasını sağlamak olan uzmanlardan oluşan takımları vardır. Netgsm’in yüzlerce aldığı önlemden sadece bazılarını anlattığımız bilgilere linkten ulaşabilir.https://www.netgsm.com.tr/guvenli-haberlesme.asp

Netgsm teknik altyapısını izleyebilirsiniz:
https://www.youtube.com/watch?v=WzLRkQBoNXM

Eğer hala güvenlik açığı olacağı hakkında endişeleriniz varsa, daha güvenli şifreler ve firewall koyabilirsiniz.

Hangi felaket kurtarma hizmetleri mevcuttur?

Birçok işletme için felaket kurtarma, bulut sistemine geçme kararında motive edici faktörlerden biridir. Doğal afet veya acil durum oluştuğunda yerleşik çağrı merkezi donanımı genelde zarar görür ve işletmeye çözümler üretemez.

Doğal olarak, bulut tabanlı çağrı merkezi yazılımı bu gibi sorunlar karşısında daha dayanıklıdır. Birçok bulut sağlayıcısının dünya çapında olan veri merkezleri, otomatik olarak destekledikleri çağrı merkezini üstlenir ve yedekler.

Fakat bütün bulut sağlayıcıları felaket kurtarma hizmetlerini içermez; eğer dipnotları dikkatlice okumazsanız bu hizmet için kendinizi ek bir ücret öderken bulabilirsiniz. Daha da kötüsü felaket başınıza gelene kadar çağrı merkezinizin korunmadığının farkında bile olmayabilirsiniz.

Çağrı merkezinizi buluta taşıma planları yaparken,felaket kurtarma ve otomatik üstlenme hizmetlerinin yeni sanal çözümlerinize dahil edildiğinden emin olmak için zamanınızı ayırın.

Yeni ekipman almak zorunda kalacak mıyım?

Yeni bulut tabanlı çağrı merkezi yazılımınız bir dizi maliyetten tasarruf faktörü ile birlikte gelse de, daha fazla özellik ve faydadan yararlanmak için yeni teknolojilere yatırım yapmanız gerekebilir. Örneğin, mevcut telefon ve kulaklıklarınız yeni VoIP sistemi ile uyumlu olmayabilir.

Eğer mevcut telefonlarınız yeni, çağrı merkezi çözümlerinizle kullanılamıyorsa, seçenekleriniz var. Bazı firmalar, mevcut sabit telefonlarını buluta entegre edebilecekleri dönüştürücüler almayı tercih ederken bazıları yazılım telefonu (softphone) almayı tercih ediyor. (Eğer hangisinin çağrı merkeziniz için doğru seçim olduğunu bilmiyorsanız 0312 911 0 911 Netgsm Çağrı Merkezinden destek alabilirsiniz. Ayrıca Netgsm tarafından verilen ekipmanlara linkten ulaşabilirsiniz.) https://www.netgsm.com.tr/sanalsantral/santral-ekipmanlari.asp

Hani bulut sağlayıcısını seçmeliyim?

Çağrı merkezinizi buluta taşıma kararını aldıktan sonra, sizin için uygun olan sağlayıcıyı seçmeniz gerekir. Türkiye’de sanal santral hizmeti çağrı merkezi yazılımı sağlayan bir dizi sağlayıcı vardır; fakat her birinin kendine özgü fiyatlandırması, özellikleri ve erişilebilirliği vardır. Bulut sağlayıcısı aramanıza başlamadan önce, çağrı merkezinizin ihtiyacı olan özellik ve işlevsellikler hakkında liste hazırlamak için zaman ayırın. Çağrı merkezinizin yapısına bağlı olarak bu özelliklerden bir kaçı şunlar olabilir:
Gününün belirli saatlerinde yönlendirme
Canlı çağrı izleme
Özelleştirilm gösterge tabloları ve raporlar
Ses kayıt özelliği
Mevcut CRM sisteminizle entegrasyon

İhtiyaçlarınızın kapsamlı listesini çıkardıktan sonra, hangi sanal çağrı merkezi sağlayıcısının sizin için doğru olduğunun kararını verebilirsiniz.

Çağrı Merkezinizi Buluta Taşımak

Gördüğünüz üzere, çağrı merkezinizi buluta taşımadan önce düşünülmesi gereken bir dizi önemli faktör vardır. Kolay uygulama, tasarruf ve ölçeklendirilebilirlik. çoğu çağrı merkezi için iyi bir seçim haline getiren özelliklerdir, fakat değişim için hazır olmak oldukça önemlidir.

Netgsm Çağrı Merkezi Çözümleri tam sizin için.
Detaylı Bilgi : https://www.netgsm.com.tr/sanalsantral/cagri-merkezi-cozumleri.asp

Bir Cevap Yazın